Restauracje - Ale Meksyk!
Restauracje

Odwiedzamy, jemy, próbujemy, opisujemy...

Marconi Hotel Bristol w Warszawie - dobra kuchnia na Krakowskim Przedmieściu

Marconi - Hotel Bristol

Przyzwyczailiśmy się do tego, że dobre restauracje kosztują i bez grubszego portfela lepiej się do nich nie zapuszczać. Taką restauracją jest bez wątpienia Marconi w Hotelu Bristol. Restauracja nie należy do najtańszych, ale za to rekompensuje jakością serwowanych dań. Jest bardzo dobrze i bardzo smacznie... to tak w skrócie. Ostatnim razem skorzystaliśmy z dobrodziejstwa Restaurant Week i wybraliśmy się na specjalnie przygotowane pod to wydarzenie menu. Szczerze? Restaurant Week to świetna okazja żeby wybrać się do naprawdę drogich i świetnych restauracji i wydać naprawdę niewiele. Za pełny zestaw (przystawka/danie główne/deser) zapłacimy praktycznie jak za samą przystawkę, czyli 39 zł. Jak sami widzicie naprawdę warto skorzystać.

Why Thai - dobra tajska kuchnia w Warszawie

Why Thai

Do Why Thai w Warszawie wybraliśmy się w niedzielę w godzinach popołudniowych. Warto wcześniej zrobić rezerwację. Lokal jest dość mocno oblegany przez klientelę. Restauracja mieści się na ul. Wiejskiej, nieopodal hotelu Sheraton i Placu Trzech krzyży. Dość dobre strategicznie miejsce, ale niestety jeśli jesteście zmotoryzowani, mogą wystąpić problemy z zaparkowaniem samochodu. Niestety trzeba trochę krążyć po okolicy aby znaleźć wolne miejsce. Nam się udało z drugim podejściem :D

Warszawski Sznyt na Starówce - dobra restauracja o dwóch twarzach

Warszawski Sznyt

Warszawski Sznyt to kolejna restauracja w Warszawie, która otworzyła się dla gości z początkim marca 2017 r. To czym ma szanse zawojować stolicę to przede wszystkim lokalizacja, rozmach, przestrzeń (ponad 600 m2) i nowatorskie podejście. Do tego wszystkiego rewelacyjni szefowie kuchni: Rafał Zaręba – główny szef, pracujący swego czasu w Atelier Amaro i Michał Węcławek pracujący wczesniej przez 2 lata w restauracji Salto u boku Martina Gimeneza Castro. Restauracja otwarta przez firmę “Restauracje Krawczyk” i trzeba przyznać, że po przekroczeniu progu drzwi widać ponad 20-letnie doświadczenie w restauratorstwie. Restauracja mieści się w bardzo dobrym strategicznie miejscu, przy samym Placu Zamkowym na rogu ulicy Senatorskiej i Podwale. Siedząc w restauracji można spoglądać na kolumnę Zygmunta i Zamek Królewski.

Czytaj dalej

Gdzie zjeść i co zjeść w Białymstoku? Kilka dobrych i sprawdzonych adresów

Białystok

Trzeba przyznać, że Białystok to rewelacyjna kuchnia Podlasia i kresów. Ale nie tylko. Obecnie to rewelacyjna mieszanka przeróżnych smaków, których można doświadczyć w naprawdę wielu fajnych lokalach. Mega zaskoczenie! To czego doświadczyliśmy w ostatnim czasie przeszło nasze najśmielsze oczekiwania i byłoby wręcz nie do pomyślenia, gdybyśmy się naszymi wrażeniami i doświadczeniem z Wami nie podzielili. To miejsce na do zasługuje. Podczas krótkiego (jak się okazało zbyt krótkiego) pobytu, mieliśmy okazję próbować smaków bardzo lokalnych i regionalnych ale w nowoczesnym wydaniu. Dania mięsne królowały. Każdy jeden lokal był trafiony w 10! Jak się okazało, to czego doświadczyliśmy to tylko mały fragment, tego co oferuje Białystok i aż się prosi, żeby tam powrócić po więcej...

Czytaj dalej

Restauracja Videlec w Warszawie - jest naprawdę pysznie!

Videlec

Są takie recenzje restauracji, które kiedy się pisze dostaje się ślinotoku na samo wspomnienie o pobycie tam. Tak właśnie jest z restauracją Videlec na warszawskiej Ochocie. To jedno z tych miejsc, które zapadają w pamięci kubków smakowych na długo. Co ciekawe lokal mieści się w dość ustronnym miejscu, na zwykłym osiedlu. Można tylko pozazdrościć mieszkańcom Ochoty, że mają taką restaurację tak blisko. Dlaczego takich fajnych miejsc jest tak niewiele w ścisłym centrum Warszawy?

Ave Pizza w Warszawie z najlepszym calzone pod słońcem

Ave! pizza

Jak już wiecie nie zamykamy się smakami tylko i wyłącznie w kuchni meksykańskiej. Generalnie lubimy popróbować tego, co oferuje nam reszta świata. Dlatego dziś skupimy się na pizzerii - restauracji, która w sumie ma swoje miejsce w Warszawie już od kilku lat i radzi sobie całkiem nieźle biorąc pod uwagę ilość pizzerii, jakie można znaleźć w Warszawie. Wyróżnić się smakiem i oryginalnością nie jest łatwo, w szczególności mając mocną konkurencję, i nie mówimy tu u najzwyklejszych pizzeriach-sieciówkach-smieciówkach z dostawą na telefon, ale o miejscach gdzie serwuje się naprawdę świetną pizzę, a w stolicy jest ich trochę... i tu pomiędzy nimi fajna, niepozorna pizzeria na Powiślu, mowa tu o „włoszczyźnie” o nazwie Ave! Pizza.

Czytaj dalej

Robert Sowa i N31 restaurant&bar - kuchnia wysokich lotów

N31 restaurant&bar

Dziś recenzja niebanalnego miejsca, jakim jest restauracja N31 restaurant&bar na ul. Nowogrodzkiej 31, czyli w ścisłym centrum stolicy. Prowadzi ją Robert Sowa - osoba, która przyzwyczaiła nas do dobrego smaku. Potwierdza to nagroda dwóch czapek i rekomendacja, która znajduje się w przewodniku Gault&Millau na 2017 r. Trzeba przyznać, że robi to wrażenie. Tym razem opisujemy nasze odczucia z wizyty w restauracji N31 z okazji Restaurant Week. W ramach tego wydarzenia nie jest serwowane menu standardowe, a przygotowane specjalnie na tę okazję. Niektóre dania jednak były z karty regularnej, takie jak choćby przystawki tatar, grillowany ser kozi, czy deser z chrupiącego ciasta francuskiego z kremem waniliowym, karmelizowaną gruszką i lodami z rokitnika. Restauracja N31 nie należy do najtańszych. Trzeba sobie jasno już na wstępie powiedzieć, że podczas jednej wizyty trochę funduszy niestety trzeba wyłożyć. Dlatego właśnie Restaurant Week jest świetną okazją na tego typu odwiedziny i poznanie smaków dość ekskluzywnych restauracji.

Restauracja Z57 w Warszawie - Udana reaktywacja

Restauracja Z57

Restauracja Z57 mieści się na warszawskiej Saskiej Kępie, w praskim zagłębiu restauracyjnym. Generalnie okolica ta obfituje w mnóstwo lokali i żeby się wyróżnić, trzeba naprawdę błyszczeć smakiem i oryginalnością. Lokal po kilku miesiącach przerwy ponownie otworzył swoje podwoje dla gości we wrześniu 2016 r. Zmienił się właściciel i zmienił się szef kuchni. Niestety wcześniej nie mieliśmy okazji jeść w tym miejscu, czego żałujemy, mielibyśmy wtedy skalę porównawczą. Wiemy natomiast, że podczas pierwszego „życia” restauracji, została ona wyróżniona w Żółtym Przewodniku Gault&Millau 2016. Obecny szef kuchni Łukasz Kubów z pewnością jest w stanie dotrzymać kroku. To co jedliśmy i to co wyszło spod jego ręki w rzeczy samej to potwierdza.

Czytaj dalej

Śliwka w kompot w Sopocie - można wpaść i to wiele razy

Śliwka w kompot

Jak wiecie lubimy podróżować po Polsce, odwiedzamy miasta a przy okazji odwiedzamy ciekawe miejsca, również kulinarne. Tak było i tym razem przy wizycie w Sopocie. Trochę się namyślaliśmy, gdzie można wyskoczyć... jest przecież tyle fajnych i smacznych miejsc. Słyszeliśmy wiele o różnych restauracjach, czasem lepsze, czasem gorsze opinie. Wiele osób doradzało nam - idźcie do tej lub do tamtej, a tamtą to już omijajcie szerokim łukiem. Nie byliśmy jakoś bardzo głodni, a mieliśmy ochotę przekąsić coś lekkiego i niedużego, a taka ilość informacji dała jeden podstawowy komunikat... idźcie zwyczajnie tam, gdzie zaprowadzi was nos :) No i nos zaprowadził... na „Monciak” czyli ul. Bohaterów Monte Cassino 42, do ciekawie brzmiącej nazwy „Śliwka w kompot”. Nazwa dość miła i bardzo swojska... a jak tam jest naprawdę?

Restauracja Tre Orsi - kawałek Włoch na warszawskich Starych Włochach

Tre Orsi

Do restauracji Tre Orsi (Trzy niedźwiedzie) trafiliśmy zupełnie przypadkiem podczas jesiennego, słonecznego spaceru w parku Cietrzewia na warszawskich Starych Włochach. I to jest właśnie fajne, że czasem zwykły przypadek potrafi sprawić, że odkrywa się nowe rewelacyjne miejsce. A co najważniejsze, miejsce, które przypomina nam podróż do Włoch, tamtejsze smaki, zapachy i ogólnie atmosferę. Wypisz wymaluj jedna z włoskich małych restauracyjek, dostępna niemalże na każdym kroku :) Takie małe magiczne miejsce również w Warszawie :)

Używamy ciasteczek

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…